Závěrečné práce
Ukázka závěrečných prací studentů našeho projektu

Bakalářské práce
Rok: 2022
Autor: Martin Franc
Předmětem této bakalářské práce „Využití LPWAN sítí k analýze dopravního zatížení průmyslového areálu“ je analyzovat LPWAN technologii v řešeních Internetu věcí (IoT) a provedení jejich porovnání. Další část závěrečné práce se zabývá analýzou aplikací IoT implementovaných ve výrobních závodech ŠKODA AUTO a.s. Následuje návrh IoT aplikace v programovacím jazyce R určené k analýze dopravní zátěže ve výrobním závodě ŠKODA AUTO a.s. v Mladé Boleslavi a jsou navrženy metody pro zpracování senzorických dat. Poté následuje ověření navržených metod pro zpracování dat na testovacích datech. Na závěr je navržen budoucí rozvoj IoT řešení ve výrobních závodech ŠKODA AUTO a.s. a jsou zhodnoceny očekávané náklady a přínosy.
Více informací zde.
Rok: 2022
Autor: Matyáš Rychetský
Cílem této práce je analýza bezpečnosti stávající radiové komunikace pro Integrovaný záchranný systém v České republice a následná analýza možnosti využití moderních radiových technologií a standardů využívané v ostatních zemích. Kromě technologické části je provedena i analýza rizik, které nové technologie mohou svojí implementací přinést.
Více informací zde.
Rok: 2022
Autor: Yevhenii Semyzhenko
Cílem této práce je analýza bezpečností tunelového nadstavbového systému na základě technologie SCADA. V této práci bude představena základní informace o systému SCADA, jeho hlavní součásti, principy a jejich vzájemná funkčnost. Také budou analyzované potřeby tunelové technologie z hlediska SCADA prostředí a provedení analýzy uplatnění subsystému do řídicího systému tunelu pomocí SCADA.
Více informací zde.
Rok: 2021
Autor: Elizaveta Rudakova
Tato bakalářská práce se věnuje představení blockchain technologie a jejího využití v reálném prostředí. Práce se skládá z úvodu, pěti kapitol a závěru. V první kapitole je popsán pojem „blockchain“ a princip fungování této technologie. Druhá kapitola je zaměřená na hlavní oblasti jejího využití, přičemž byly navrženy dopravní aplikace a systémy, kde je blockchain vhodně využíván. Třetí kapitola popisuje dodavatelský řetězec rostlin, dokumentaci potřebnou k přepravě a různé způsoby sledování produktů. Čtvrtá a pátá kapitola se zabývá návrhem implementace platformy IBM Food Trust ve společnost Hortim, včetně ekonomické náročnosti a dále její zhodnocení.
Více informací zde.
Rok: 2021
Autor: Petr Ondomiši
Cílem této práce je analýza současných způsobů doručování kusových zásilek ve městech a následná analýza možnosti využití moderních technologií, které by se daly implementovat do procesu doručování. Kromě technologického hlediska je provedena i analýza legislativní stránky věci.
Více informací zde.
Rok: 2020
Autor: Martin Vacenovský
Cílem bakalářské práce „Posouzení využití V2X technologií jako vhodného zdroje dopravních dat“ je analyzovat, zda V2X technologie mohou poskytnout větší, či alespoň srovnatelné množství základních dopravních veličin oproti aktuálně používaným detekčním prvkům v České republice. Tato práce tedy obsahuje rešerši základních dopravních veličin a dále nejpoužívanější metody detekce v České republice. Dále práce obsahuje základní popis kooperativních systémů hlavně v oblasti související s měřením dopravních veličin. Následně jsou klasické metody sběru dat porovnány s možnostmi sběru v oblasti kooperativních systémů. Závěrem je na reálných vzorcích dat ukázáno, jakým způsobem lze danou veličinu získat.
Více informací zde.
Rok: 2020
Autor: Irina Ogurtova
Předmětem bakalářské práce „Řešení dopravy v klidu v Praze s využitím analýzy datových zdrojů“ je analýza dostupných otevřených datových zdrojů a jejich následně využití pro řešení problematiky parkování v Praze.
Více informací zde.
Rok: 2019
Autor: Georgii Merkulin
Cílem této bakalářské práce bylo navrhnout metodiku pro testování UX / HMI kooperativních systémů. Práce se v první části zabývá popisem principů fungování kooperativních systémů a následně realizacemi kooperativních systémů v Evropě a České republice. V druhé části se práce zabývá popisem a analýzou metodik pro testování UX, návrhem metodiky, testovacího scénáře a dotazníku. Poslední část práce se zabývá zhodnocením a analýzou navržené metodiky, identifikováním jí nedostatků a možnostmi použití.
Více informací zde.
Rok: 2018
Autor: Radek Volf
Cílem této bakalářské práce bylo navázat na diplomovou práci Ing. Jakuba Jiráka a vytvořit pro automatizovaný systém kontroly kvality kooperativních systémů, vyvinutého v rámci evropského projektu C-Roads Czech Republic, webové rozhraní, které zásadně rozšíří možnosti testovacího systému. Práce se v první části teoreticky zabývá popisem principů fungování kooperativních systémů a následně realizacemi kooperativních systémů v Evropě a České republice. V druhé části se práce zabývá zhodnocením a analýzou automatizovaného systému kontroly kvality, identifikováním jeho nedostatků a následným návrhem webového rozhraní pro tento automatizovaný systém.
Více informací zde.
Rok: 2018
Autor: Michal Mlada
Předmětem této bakalářské práce jsou kooperativní systémy a jejich způsoby komunikace. Podává přehled o aktuálně probíhajících pilotních projektech, jejich implementaci komunikačních technologií a služeb, které poskytují. V závěrečné části je shrnutí využívaných komunikačních technologii a jejich hodnocení z hlediska využití v projektu C-Roads.
Více informací zde.
Rok: 2018
Autor: Vojtěch Sejkora
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou KPI u kooperativních dopravních systémů a návrhem KPI pro projekt C-ROADS. První část je věnována popisu těchto systémů, jejich částem, přenosovým technologiím a možnostem využití. Dále je podán přehled o evropských projektech z oblasti kooperativních dopravních systémů. Ve druhé části je u vybraných projektů provedena analýza užitých KPI na jejíž základě je navržen postup pro vytváření KPI. Poslední část práce je věnována návrhu na vytvoření KPI u projektu C-ROADS a jeho zhodnocení s poznatky zjištěnými v první části práce.
Více informací zde.
Diplomové práce
Rok: 2022
Autor: Martin Vacenovský
Předmětem této diplomové práce je návrh adaptivního algoritmu pro virtuální liniové řízení dopravy na dálnicích. První kapitola obsahuje rešerši systémů liniového řízení dopravy, jež jsou aktuálně v provozu. Dále jsou v první kapitole shrnuty přístupy návrhu algoritmů systémů liniového řízení dopravy. Druhá kapitola obsahuje rešerši detekčních prvků, které mohou být využity v rámci návrhu algoritmu VLŘD. Poté následuje popis využitého simulačního SW v rámci této práce. Stěžejním zaměření práce je vlastní návrh řídícího algoritmu a jeho následné ověření v mikroskopické simulaci dopravy.
Více informací zde.
Rok: 2022
Autor: Georgii Merkulin
Tato diplomová práce se zabývá návrhem alternativního způsobu pro určování rychlosti dopravního prostředku. V první řadě byla provedena rešerše stávajících způsobu určování rychlosti. Dále pak byl popsán protokol Bluetooth. Následovně byl popsán způsob určení polohy pomoci protokolu Bluetooth Low Energy. Byla navřena metodika pro použití výstupu BLE protokolu za účelem zjištění rychlosti dopravního prostředku. Metodika byla ověřena na testovací lokalitě. Na základě dosažených výsledků pak byly navrženy doporučení pro zlepšení metodiky.
Více informací zde.
Rok: 2021
Autor: Vojtěch Sejkora
Tato diplomová práce se zabývá návrhem metodiky pro evaluaci služby RLX v rámci projektu C-ROADS a její realizací. V první řadě byla provedena rešerše kooperativních dopravních systémů a pilotních projektů. Dále pak byla popsána služba RLX v rámci projektu C-ROADS ČR. Byla navržena metodika pro evaluaci této služby, které byla na pilotní skupině uživatelů reálně otestována. Na základě dosažených výsledků pak byly navrženy doporučení použitelné pro další rozvoj služby RLX.
Více informací zde.
Rok: 2020
Autor: Michal Mlada
Předmětem této diplomové práce je návrh robustního rámce pro hodnocení kooperativních systémů pro projekt C-Roads z hlediska jejich dopadu a přínosu pro uživatele. Práce obsahuje návrh hodnotícího rámce a ověření jeho funkčnosti pro C-Roads CZ. Následně je rámec rozebrán a jsou provedeny experimenty pro dva vybrané use-case. Výsledky hodnocení jsou analyzovány a je vyhodnocen dopad jednotlivých případů použití na testované řidiče.
Více informací zde.
Rok: 2019
Autor: Martin Dostál
Kooperativní systémy vozidel jsou nástrojem ke zvýšení efektivity pozemní silniční dopravy a ke snížení jejího ekologického dopadu. Technologie a postupy potřebné k masovému nasazení ko-operativních systémů jsou v nynější době ve fázi vývoje a testování. Cíl této diplomové práce je dvojí: vytvořit analýzu typů a pilotních implementací kooperativních systémů v ČR a v Evropě, včetně popisu použitých technologií a v druhé řadě vytvoření softwarového nástroje pro analýzu datových záznamů o komunikaci z ITS-G5 jednotek nasazených v rámci projektu C-ROADS CZ na brněnském městském okruhu, jehož výstupem jsou reporty shrnující informace o relevant-ních telekomunikačních parametrech.
Více informací zde.